Τρίτη, 20 Δεκεμβρίου 2016

Filled Under:

ΤΡΟΜΕΡΟ! Αυτό συμβαίνει όταν σταματάμε να τρώμε ψωμί…

ΤΡΟΜΕΡΟ! Αυτό συμβαίνει όταν σταματάμε να τρώμε ψωμί…


Το ψωμί δεν υπάρχει στο τραπέζι. Τα ζυμαρικά είναι υπερτιμημένα. Και όσοι θέλουν να χάσουν κιλά πειραματίζονται με τη χαμηλή πρόσληψη υδατανθράκων. Έτσι, αν αποκόψετε επεξεργασμένα δημητριακά, δημητριακά ολικής αλέσεως ή υδατάνθρακες, οι επιπτώσεις μπορεί να ποικίλουν ευρέως. Τι θα συμβεί λοιπόν όταν ξεφορτωθείτε τις πολλές φέτες ψωμιού;
Χάνετε νερό
Όταν μειώσετε την πρόσληψη των υδατανθράκων σας, το πρώτο πράγμα που θα παρατηρήσετε είναι το πόσο γρήγορα και μαγικά μειώνεται το βάρος. Ωστόσο, δεν χάνετε λίπος. Χάνετε νερό. «Όταν οι υδατάνθρακες αποθηκεύονται στο σώμα με τη μορφή του γλυκογόνου, κάθε γραμμάριο υδατανθράκων αποθηκεύει τρεις έως τέσσερις φορές το βάρος του σε νερό» λέει η διαιτολόγος Marie Spano. Έτσι, μόλις σταματήσετε τους υδατάνθρακες και αρχίσετε να χρησιμοποιείτε αποθήκες γλυκογόνου, θα χάσετε ένα καλό ποσό του βάρους νερού.
Νιώθετε ατονία
«Οι υδατάνθρακες είναι η κύρια πηγή του εγκεφάλου της ενέργειας» λέει η Spano. «Όταν ένα άτομο μειώνει τους υδατάνθρακες, ο εγκέφαλος λειτουργεί αργά, ειδικά καθώς τα αποθέματα γλυκογόνου μειώνονται και εξαντλούνται». Το αποτέλεσμα: κακή αναπνοή, ξηροστομία, κόπωση, αδυναμία, ζάλη, αϋπνία, ναυτία και ομίχλη εγκεφάλου. Βασικά, θα νιώθετε σαν να έχετε γρίπη. Τελικά, το σώμα σας προσαρμόζεται, ώστε να μην αισθάνεστε τόσο άσχημα.»
Εθισμός
Πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύτηκε στο American Journal of Clinical Nutrition δείχνει ότι ενεργοποιούνται κέντρα του εθισμού στον εγκέφαλο μέσα από την κατανάλωση επεξεργασμένων υδατανθράκων, οδηγώντας σε μετέπειτα πόθους. Η επιλογή δημητριακών ολικής αλέσεως πλούσια σε φυτικές ίνες, όμως, μπορεί να διατηρήσει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα από την κατακόρυφη πτώση και την πρόληψη πόθων.
Κίνδυνος VS προστασία καρδιάς
Ο τύπος των δημητριακών που θα σταματήσετε επηρεάζει τα αποτελέσματα. Για παράδειγμα, μια μελέτη του 2014 που δημοσιεύθηκε στο PLoS ONE διαπίστωσε ότι οι επεξεργασμένοι υδατάνθρακες ανεβάζουν τα επίπεδα του σώματος ενός λιπαρού οξέος (που ονομάζεται παλμιτελαϊκό οξύ) για να αυξήσει τον κίνδυνο καρδιακής νόσου και διαβήτη τύπου 2. Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με την Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία, τα δημητριακά ολικής αλέσεως μπορεί να βελτιώσουν τα επίπεδα χοληστερόλης αίματος και να μειώσουν τον κίνδυνο καρδιακής νόσου, του εγκεφαλικού επεισοδίου, της παχυσαρκίας και του διαβήτη τύπου 2. Η επιλογή είναι σαφής.
Τα επίπεδα ενέργειας μειώνονται
Τα δημητριακά ολικής αλέσεως είναι μια μεγάλη πηγή σιδήρου, μαγνησίου και βιταμινών Β, οι οποίες είναι ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση των επιπέδων ενέργειας, λέει η Spano, η οποία σημειώνει ότι πολλοί άνθρωποι δεν έχουν μεγάλα αποθέματα μαγνησίου. Επιπλέον, επειδή οι υδατάνθρακες είναι προτιμώμενη πηγή καυσίμου του σώματός σας, όλα τα κύτταρά σας επιβραδύνουν χωρίς υγιή υποστήριξη.
Αδυναμία άσκησης
Οι υδατάνθρακες είναι η κύρια πηγή ενέργειας του σώματος για την τροφοδότηση όλων των ασκήσεων. Κόψτε τους υδατάνθρακες, και η ενέργειά σας θα μειωθεί. Μειώστε τα επίπεδα των αποθηκευμένων υδατανθράκων του σώματος και η ικανότητά σας να παράγει ισχύ και δύναμη θα μειωθεί.
ΠΗΓΗ: flowmagazine.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου