Κυριακή, 5 Φεβρουαρίου 2017

Filled Under: ,

Τέλη Μαρτίου παραδίδονται τα Τέμπη. Ανεβαίνουν τα διόδια...

Τέλη Μαρτίου θα παραδοθεί σε κυκλοφορία ο αυτοκινητόδρομος Μαλιακός - Κλειδί, ένα έργο ζωής που παρακάμπτει την θανατηφόρα κοιλάδα των Τεμπών, μειώνοντας περίπου κατά 20 λεπτά τη διαδρομή μέχρι τη Θεσσαλονίκη.
Το κύριο χαρακτηριστικό του έργου είναι οι τρεις δίδυμες σήραγγες (Τεμπών, Πλαταμώνα, Παντελεήμονα), από τις οποίες η χώρα μας ανεβαίνει σε υποδομές σηράγγων στην τέταρτη θέση στην Ευρώπη. Στα Τέμπη η Τ2 μήκους 6 χιλιομέτρων θα είναι και η μεγαλύτερη των Βαλκανίων. Η σήραγγα Τ2 διαθέτει δύο κατακόρυφα φρέατα (πηγάδια) και μια οριζόντια σήραγγα απαγωγής του καπνού σε περίπτωση ατυχήματος με φωτιά, σύμφωνα και με τις απαιτήσεις της Ευρωπαϊκής οδηγίας. Οι άλλες δύο σήραγγες είναι μήκους 2 και 2,7 χιλιομέτρων.
Με τη λειτουργική παράδοση του έργου, θα διαφοροποιηθεί και η τιμολογιακή πολιτική των διοδίων. Έτσι, θα καταργηθεί ο σταθμός του Πυργετού και θα επαναλειτουργήσει ο παλιός σταθμός των Τεμπών στα Αμπελάκια.
Η σύμβαση προβλέπει ότι τα ΙΧ που θα διέρχονται από την παλιά εθνική θα πληρώνουν 35% λιγότερο από ό,τι στις σήραγγες. Ωστόσο από την κυκλοφορία του δρόμου αποσύρονται τα φορτηγά από 3 άξονες και πάνω. Συνολικά το δρομολόγιο για τη διαδρομή από Ράχες του Νομού Φθιώτιδος έως το Κλειδί του Νομού Ημαθίας μήκους 230 χιλ. θα διαμορφωθεί στα 15,10 ευρώ από 14,80 ευρώ που είναι σήμερα. Η τιμολογιακή πολιτική αναθεωρείται μερικώς προς το πάνω, λόγω της κατάργησης του σταθμού στον Πυργετό.
Ωστόσο ανατιμήσεις θα υπάρξουν στα διόδια της Λεπτοκαρυάς (από 1,90 σε 3,20 ευρώ) και του Μακριχωρίου στα Τέμπη (από 1,40 σε 2,50 ευρώ).
Παράλληλα θα δοθούν σε κυκλοφορία και δύο νέοι πλευρικοί σταθμοί. Του Ευαγγελισμού στον οποίο θα πληρώνουν οι οδηγοί με κατεύθυνση από και προς την Θεσσαλονίκη και του Πλαταμώνα, για τους χρήστες από και προς την Αθήνα. Με βάση τη συμφωνία ολοκλήρωσης του έργου που υπογράφηκε τις προηγούμενες μέρες μεταξύ δημοσίου και παραχωρησιούχου, στο σταθμό των Τεμπών οι μόνιμοι κάτοικοι δεν θα πληρώνουν διόδια για την επόμενη τριετία. Ταυτόχρονα συμφωνήθηκε η απόσυρση του παραχωρησιούχου από τις διαιτησίες και η καταβολή αποζημιώσεων στην κοινοπραξία άνω των 41 εκατ. ευρώ.
Για τον ερχόμενο Αύγουστο μετατίθενται εργασίες όπως η ασφαλτόστρωση της παλαιάς εθνικής οδού, παράδρομοι κ.α.
Μέχρι σήμερα έχει ολοκληρωθεί το 95,5% του έργου, στο οποίο επικεφαλής είναι η HOCHTIEF PPP Solutions GmbH με 35% και ακολουθούν ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις με 20%, J&P-ΑΒΑΞ 16,25%, Vinci Concessions με 13,75%, ΑΕΓΕΚ με 10% και ΑΘΗΝΑ Α.Τ.Ε. με 5%.
Της Μαριάννας Τζάννε

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου