Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Τρίτη, 7 Φεβρουαρίου 2017

Filled Under:

Μη σας ξεγελάνε! Κατάρριψη στους μύθους της δίαιτας…

Μη σας ξεγελάνε! Κατάρριψη στους μύθους της δίαιτας…


Πες αλήθεια. Πόσες φορές έχεις κάνει δίαιτα για να χάσεις τα κιλά των γιορτών ή εκείνα τα δύο ή τρία που σε ταλαιπωρούν από πέρυσι χωρίς κανένα αποτέλεσμα; Ή μάλλον με αποτέλεσμα να αισθάνεσαι ταλαιπωρημένη, αδύναμη, εκνευρισμένη, πολύ πιθανό βαρύτερη κατά ακόμη μερικά κιλά και με την απορία γιατί συμβαίνει αυτό. Η απάντηση μπορεί να κρύβεται ανάμεσα στους παρακάτω μύθους σχετικά με τις δίαιτες που όλοι έχουμε ακούσει και ακολουθήσει πιστά κάποια στιγμή.
Μύθος 1: Θα πρέπει να τρως 3 γεύματα και 2 σνακ την ημέρα για να είσαι υγιής
Η αλήθεια είναι πως δεν είναι απαραίτητο να τρως μικρά τακτικά γεύματα για να χάσεις βάρος ή για να είσαι υγιής. Ο κανόνας είναι εύκολος: “Πεινάς; Φάε. Δεν πεινάς; Μην φας.”. Απλά πράγματα. Επειδή κάποιος σου είπε πως πρέπει να τρως κάθε 3 ώρες, δεν είναι απαραίτητο πως θα πρέπει να μπουκώνεσαι κάθε τόσο ενώ δεν πεινάς. Άκουσε το σώμα σου και φάε ανάλογα με τις ανάγκες του.
Μύθος 2: Θερμίδα μπαίνει, θερμίδα βγαίνει
Αρκετά διαδεδομένος είναι ο μύθος ότι στην απώλεια βάρους σημασία έχει πόσες θερμίδες καταναλώνεις και πόσες καις. Αν τρως χ ποσότητα θερμίδων και καις χ+1, τότε θα χάσεις βάρος. Τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι. Η αλήθεια είναι πως δεν είναι όλες οι θερμίδες ίδιες. Για παράδειγμα, 1,5 μπισκότο σοκολάτας με γέμιση βανίλια έχει περίπου 80 θερμίδες. Τις ίδιες θερμίδες περίπου έχει και ένα μήλο. Αυτό δεν σημαίνει ότι έχουν τα ίδια αποτελέσματα στον οργανισμό μας και αυτό γιατί έχουν διαφορετική διατροφική αξία. Μάντεψε ποιο πρέπει να προτιμήσεις!
Μύθος 3: Για να χάσεις βάρος θα πρέπει να καταπολεμήσεις τις λιγούρες σου
Πολύ πιθανόν να λιγουρεύεσαι κάποιο τρόφιμο, διότι ο οργανισμός σου έχει ανάγκη από ορισμένα θρεπτικά συστατικά, τα οποία του λείπουν. Αυτό σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει πως θα πρέπει να κάνεις ό, τι περνάει από το χέρι σου για να μην ενδώσεις. Σημασία έχει σε τι θα ενδώσεις. Για παράδειγμα, αν λιγουρεύεσαι κάποιο γλυκάκι, αυτό μπορεί να σημαίνει πως έχει πέσει η γλυκόζη σου, οπότε προσπάθησε να φας κάτι που θα την ανεβάσει, όπως ένα φρούτο, το οποίο περιέχει σάκχαρα. Κι αν καμιά φορά παραστρατήσεις, εντάξει δεν ήρθε και το τέλος του κόσμου, ούτε είναι ανάγκη να τα παρατήσεις ή να περιμένεις την επόμενη Δευτέρα για να ξαναρχίσεις. Απόλαυσε το “αμαρτωλό” σου σνακ και συνέχισε να κάνεις υγιεινές επιλογές κατά το υπόλοιπο της ημέρας.
Μύθος 4: Όταν χάσεις τα κιλά που θες, τότε θα είσαι πια χαρούμενη
Καμία σχέση. Συγκεκριμένα οι δίαιτες μπορούν να σου προκαλέσουν θλίψη, κυρίως λόγω του γεγονότος ότι συνήθως αποκτάς μια άκρως ανθυγιεινή σχέση με το φαγητό. Για πολλούς αυτό είναι ένα πρόβλημα που τους ταλανίζει χρόνια, με αποτέλεσμα ακόμη και όταν φτάσουν στα κιλά που ήθελαν, το άγχος μην φάνε κάτι που δεν πρέπει ή μήπως πάρουν πίσω το βάρος που έχασαν, να τους στερεί τη χαρά της επίτευξης του στόχου. Δεν είναι λίγοι μάλιστα εκείνοι, οι οποίοι όσα κιλά και να χάσουν δεν είναι ποτέ ευχαριστημένοι με το αποτέλεσμα γιατί πάντα θα ήθελαν να χάσουν και άλλα. Εμείς σε συμβουλεύουμε να επιλέγεις υγιείς τρόπους για να χάσεις βάρος, που δεν θα σε κάνουν να βλέπεις το φαγητό σαν εχθρό, αλλά και να επικεντρώνεσαι στο τι μπορείς να κάνεις τώρα για να είσαι χαρούμενος, αντί να στηρίζεις τις ελπίδες σου στο μέλλον.
Μύθος 5: Ό,τι είχε αποτελέσματα στη φίλη σου, θα έχει και σε εσένα.
Όλοι οι γιατροί υποστηρίζουν πως ο κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός και πως δεν λειτουργούν όλα τα πλάνα διατροφής το ίδιο καλά σε όλους τους οργανισμούς. Το ότι έτσι έχασε τα κιλά της εγκυμοσύνης η Kim Kardashian, δεν σημαίνει απαραίτητα πως και εσύ θα μπορέσεις να τα χάσεις με τον ίδιο τρόπο.
Μύθος 6: Για να χάσεις βάρος θα πρέπει να ακολουθήσεις κάποια αυστηρή δίαιτα
Δεν είναι ανάγκη να λιμοκτονήσεις, για να χάσεις βάρος. Το καλύτερο που μπορείς να κάνεις είναι να επιλέξεις μια ισορροπημένη διατροφή, πλούσια σε φρέσκα φρούτα και λαχανικά, “καλά” λιπαρά και δημητριακά και να αποφεύγεις όσο το δυνατόν περισσότερο τα επεξεργασμένα τρόφιμα. Επίσης, καλό θα είναι να επιλέγεις τρόφιμα ανάλογα με τις ανάγκες του σώματός σου και τους στόχους σου. Για παράδειγμα, αν θέλεις να “χτίσεις” μύες, τότε προτίμησε μια διατροφή πλούσια σε πρωτεΐνες. Μην ξεχνάς όμως πως ανάλογα σημαντική είναι και η συχνή άσκηση για μια καλή σωματική, αλλά και πνευματική υγεία.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του blog μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌