Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Σάββατο, 22 Ιουλίου 2017

Filled Under:

ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΩΝ στην ΑΘΗΝΑ! Όλο το σχέδιο...



Ένα έργο που θα αποτελέσει "ναυαρχίδα" (flagship project) στο σχεδιασμό της Αθήνας άλλα και της χώρας, έναν πόλο που εκμεταλλευόμενος το μοναδικό παραλιακό μέτωπο περίπου 3,5 χλμ. θα επαναπροσδιορίσει την Αθήνα όχι μόνο ως  πολιτιστική πρωτεύουσα αλλά και ως ένα νέο τουριστικό προορισμό, φιλοδοξεί να  δημιουργήσει η συνδυασμένη ανάπτυξη των ακινήτων του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, του πρώην Ολυμπιακού Κέντρου Ιστιοπλοΐας Αγίου Κοσμά Αττικής και του Εθνικού Αθλητικού Κέντρου Νεότητας (ΕΑΚΝ) Αγίου Κοσμά Αττικής, τα οποία συγκροτούν από κοινού το Μητροπολιτικό Πόλο Ελληνικού − Αγίου Κοσμά.
Σύμφωνα με την Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) του Σχεδίου Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης (ΣΟΑ)  για την αξιοποίηση της έκτασης του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό που τέθηκε ήδη σε δημόσια διαβούλευση, η συνολική επένδυση θα επιφέρει μια συνολική αύξηση του ΑΕΠ κατά περίπου 11,5 δισ. ευρώ στη χρονική τη διάρκεια κατασκευής του έργου, ενώ ανά έτος λειτουργίας ενισχύει το ΑΕΠ κατά 1,33 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με το ΣΟΑ, για την αξιοποίηση των 6.200 στρεμμάτων του Ελληνικού, κύριος σκοπός είναι η παραγωγή ενός ουσιαστικού αναπτυξιακού Έργου που θα συμβάλει τόσο στην επίτευξη των εθνικών δημοσιονομικών στόχων, όσο και στην περαιτέρω πολεοδομική, περιβαλλοντική και κοινωνικοοικονομική ανάπτυξη του πολεοδομικού συγκροτήματος της Αθήνας στο σύνολό του, και ειδικότερα του παράκτιου αστικού μετώπου προς τον Σαρωνικό Κόλπο.
Η ανάπτυξη του Μητροπολιτικού Πόλου παίζει καθοριστικό ρόλο στη στροφή της πόλης (Πολεοδομικό Συγκρότημα Αθήνας και Δήμοι στην άμεση περιοχή επιρροής) προς τη θάλασσα, την αξιοποίηση του παράκτιου μετώπου και τη δημιουργία συνεργειών με άλλες μεγάλες παρεμβάσεις-αναπλάσεις (όπως είναι η Ανάπλαση του Φαληρικού Όρμου).
Σημαντικό στόχο αποτελεί η αναβάθμιση της ποιότητας ζωής του πολεοδομικού συγκροτήματος με την ανάπτυξη ενός εκτεταμένου μητροπολιτικού χώρου πρασίνου και αναψυχής, μέσα σε ένα νέο και ελκυστικό κοσμοπολίτικο κέντρο με χρήσεις κατοικίας, εμπορίου και αναψυχής, που θα προσελκύσει κατοίκους, επιχειρηματίες και επισκέπτες από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
Αντικείμενο της σχεδιαζόμενης ανάπτυξης, αποτελεί το ακίνητο του τέως Αεροδρομίου του Ελληνικού, με έκταση 5.249 στρεμμάτων, σε συνδυασμό με τα ακίνητα του πρώην Ολυμπιακού Κέντρου Ιστιοπλοΐας (Μαρίνα) Αγ. Κοσμά Αττικής και του Εθνικού Αθλητικού Κέντρου Νεότητας ( Ε.Α.Κ.Ν.) Αγίου Κοσμά Αττικής, με έκταση 529 και 426 στρεμμάτων αντίστοιχα. Ειδικότερα,
Το κόστος
Το υπό μελέτη Σχέδιο Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης Ελληνικού – Αγίου Κοσμά έχει κοστολογηθεί σε επίπεδο Masterplan. Το συνολικό κόστος του προσεγγίζει τα 7 δισεκατομμύρια Ευρώ και σε αυτό τα κύρια στοιχεία κόστους έχουν κατ’ εκτίμηση ως εξής:
 Προετοιμασία περιοχής: 280.000.000 €
 Έργα υποδομών (δρόμοι, τεχνικά έργα, λιμενικά, ΤΡΑΜ) και Δίκτυα: 670.000.000 €
 Μητροπολιτικό Πάρκο, Κοινόχρηστοι και ανοικτοί χώροι : 460.000.000 €
 Κτηριακές Αναπτύξεις: 5.600.000.000 €

Στο ΣΟΑ εμφανίζονται 6 ζώνες πολεοδόμησης και 3 ζώνες ανάπτυξης. Το επενδυτικό σχέδιο περιλαμβάνει 2 κτίρια τοπόσημα, στο Παράκτιο Μέτωπο και στο Μητροπολιτικό Πάρκο αντίστοιχα, 4 υψηλά κτίρια (ολοκληρωμένο τουριστικό συγκρότημα, κτίριο γραφείων, κτίριο ξενοδοχείου και κτίριο κατοικιών) καθώς και σειρά υψηλών κτιρίων σε ζώνες ή περιοχές που πρόκειται να λειτουργήσουν ως σημεία προορισμού (landmark destinations). Τέλος, υπάρχουν και 3 κτίρια ειδικής αρχιτεκτονικής σχεδίασης (Εμπορικό Κέντρο, Ξενοδοχείο Μαρίνας, Ενυδρείο).
Με βάση το χρονοδιάγραμμα , η υλοποίηση του έργου προγραμματίζεται να προχωρήσει σε 4 φάσεις (φάση 1Α: έτη 1 έως 5, φάση 1Β: έτη 6 έως 10, φάση 2: έτη 11 έως 15 και φάση 3: έτη 16 έως 25).
Στην πρώτη φάση (1-5 έτη) αναμένεται να πραγματοποιηθεί το 12,5% των προτεινόμενων αναπτύξεων. Συγκεκριμένα, προβλέπεται η ανάπλαση του Παράκτιου Μετώπου και του Μητροπολιτικού Πάρκου, η αναβάθμιση της μαρίνας, η κατασκευή του Ενυδρείου, η κατασκευή του ξενοδοχείου της μαρίνας δυναμικότητας 170 δωματίων και η μεταφορά και ο εκσυγχρονισμός των αθλητικών εγκαταστάσεων του Αγίου Κοσμά στην προτεινόμενη περιοχή αθλητισμού του Μητροπολιτικού Πάρκου Ελληνικού. Κατά την ίδια περίοδο, θα ολοκληρωθεί και η ανακαίνιση του κτιρίου του Eero Saarinnen του πρώην Ανατολικού αεροσταθμού, το οποίο έχει κριθεί διατηρητέο.
Κομβικό ρόλο στο project έχει το νέο Μητροπολιτικό Πάρκο Ελληνικού. Διαθέτοντας έκταση πάνω από 2.000 στρέμματα, είναι με διαφορά το μεγαλύτερο πάρκο του μητροπολιτικού συγκροτήματος της Αθήνας και ένα από τα μεγαλύτερα σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Ο σχεδιασμός του προδιαγράφει έναν ελεύθερο - ανοικτό χώρο, εύκολα προσβάσιμο από κατοίκους, επισκέπτες και τουρίστες, που χαρακτηρίζεται από υψηλής αισθητικής αρχιτεκτονική τοπίου, υψηλής ποιότητας λειτουργίες και διαμορφώσεις, με διασφαλισμένη την καλή συντήρηση και λειτουργία του.
Σημειώνεται ότι κατά προτεραιότητα προβλέπεται από την πρώτη φάση η ολοκλήρωση του 45% του Μητροπολιτικού Πάρκου. Προβλέπεται επιπλέον η ανασύσταση του ρέματος των Τραχώνων και του ρέματος του Αεροδρομίου. Ταυτόχρονα στη φάση αυτή προγραμματίζεται η υπογειοποίηση τμήματος της λ. Ποσειδώνος.
Κτίρια έως 200 μέτρα
Όπως αναφέρεται στο ΣΟΑ, το νομικό πλαίσιο, που ισχύει για τoν Μητροπολιτικό Πόλο Ελληνικού – Αγίου Κοσμά, επιτρέπει τα μεμονωμένα ψηλά κτήρια (ύψους από 140 έως 200 μ. κατά περίπτωση και θέση) υπό όρους και με τη λογική του τοποσήμου (landmark). Στην περίπτωση του θαλασσίου μετώπου και του πάρκου προβλέπονται από ένα μόνον ψηλό κτήριο.Προβλέπονται ακόμη περιοχές σχετικώς αυξημένου ύψους σε ορισμένα όρια των προς πολεοδόμηση και ανάπτυξη περιοχών.  Το ΣΟΑ προβλέπει τα εξής ψηλά κτήρια:

1. Κτήριο τοπόσημο στο μητροπολιτικό πάρκο: πολυδύναμο κέντρο πολλαπλών λειτουργιών και εκδηλώσεων (metropolitan park arena)
2. Κτήριο κατοικίας, τοπόσημο στην περιοχή της μαρίνας: ψηλό κτήριο κατοικιών στη Μαρίνα (marina residential tower)
3. Κτήριο γραφείων (office tower)
4. Κτήριο ξενοδοχείου (hotel tower)
5. Κτήριο αναψυχής με καζίνο στη ζώνη ανάπτυξης: ολοκληρωμένο τουριστικό συγκρότημα (integrated resort tower)
6. Κτήριο κατοικιών  (promenade residential tower)

Προβλέπονται ακόμη μια σειρά από κτήρια ειδικών λειτουργιών και αρχιτεκτονικής ιδιαιτερότητας, όπως ξενοδοχείο της μαρίνας (Marina exclusive hotel), Ενυδρείο κ.α. που δεν εντάσσονται όμως στην κατηγορία των ψηλών κτηρίων.
Στην περίπτωση του Ελληνικού ο μέγιστος τοπικός συντελεστής 2,2 εγγυάται μεγάλης έκτασης ελεύθερους χώρους που θα συνοδεύουν τα ψηλά κτήρια, ενώ η απόσταση από το ιστορικό κέντρο της Αθήνας είναι τέτοια ώστε, όχι απλώς δεν θα το βλάψει, αλλά αντιθέτως θα το βοηθήσει, με την ανάπτυξη ενός δεύτερου ισχυρού αστικού πόλου στο λεκανοπέδιο.
Παράλληλα, προβλέπεται η ανάδειξη ιστορικών στοιχείων και αρχαιοτήτων της περιοχής αλλά και των διατηρητέων κτιρίων στο παλιό αεροδρόμιο. Πρόκειται για τα τρία προπολεμικά υπόστεγα αεροσκαφών και το Αγγλικό Υπόστεγο (επονομαζόμενο Παγόδα) και το κτήριο του ανατολικού αεροσταθμού, το τελευταίο ίσως έργο που σχεδίασε ο κορυφαίος φινλανδοαμερικανός αρχιτέκτονας EeroSaarinen (1910-1961).
Να σημειωθεί επίσης ότι ως Πόλος Διεθνούς και Εθνικής Εμβέλειας προσδιορίζεται και ο Πόλος του Φαληρικού Όρμου,  που περιλαμβάνει το Μητροπολιτικό Πάρκο Φαληρικού Όρμου (από τα 760 στρ. περίπου της ολοκληρωμένης ανάπλασης του Φαληρικού Όρμου, τα 240 στρ. περίπου αφορούν το οικολογικό πάρκο) και την περιοχή του παλαιού Ιπποδρόμου, καθώς βασική επιδίωξη είναι η διασφάλιση της συνέχειας και της λειτουργικής διασύνδεσης του παραλιακού μετώπου με τον Κεντρικό Άξονα του Πολεοδομικού Συγκροτήματος.
Με την ολοκλήρωση της δημόσιας διαβούλευσης, το σχέδιο θα λάβει την οριστική του μορφή, θα εκδοθεί το Προεδρικό Διάταγμα και θα  εκδοθεί η Κοινή Υπουργική Απόφαση,. Παράλληλα με αυτά, θα πρέπει υλοποιηθεί και η διαδικασία του διαγωνισμού για τη λειτουργία καζίνο.

Πηγή: capital  πηγη

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του blog μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌