Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Σάββατο 15 Ιουλίου 2017

Filled Under:

ΚΑΤΙ ΨΑΧΝΕΙ ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ! Το ΠΑΣΟΚ μέσα του;..



Το νομοσχέδιο για τον ΟΑΣΘ, που κατέθεσε την προηγούμενη Παρασκευή στη Βουλή ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, είναι ένα νομοσχέδιο από το οποίο δεν λείπει τίποτα. Προβλέπει την κατάργηση του ΟΑΣΘ, την εξαγορά του από το Δημόσιο, τις διαδικασίες κρατικοποίησης, τον διορισμό του νέου διοικητικού συμβουλίου με… ανατριχιαστικές λεπτομέρειες, αλλά έχει και διατάξεις που δεν αφορούν τον ΟΑΣΘ και φαντάζουν περίπου σαν τροπολογίες, οι οποίες ρυθμίζουν τις εκούσιες «μετατάξεις δικηγόρων που υπηρετούν στο υπουργείο και αποδεδειγμένα έχουν σοβαρό πρόβλημα υγείας». Λογικά, δεν μπορεί να είναι πολλοί όσοι υπάγονται σε αυτή την κατηγορία, αλλά, σε κάθε περίπτωση, το συμβούλιο που θα κρίνει την περίπτωσή τους θα είναι πενταμελές.

Ο ΣΥΡΙΖΑ στα βήματα του Άκη

Βεβαίως αυτή δεν ήταν η πρώτη κατάθεση νομοσχεδίου με στόχο την αλλαγή του ιδιοκτησιακού καθεστώτος του ΟΑΣΘ. Είχε προηγηθεί, το 1985, η κατάθεση νομοσχεδίου το οποίο προέβλεπε τη δημοτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, να περάσουν δηλαδή στην ιδιοκτησία των δήμων, όπως ήταν το αίτημα της εποχής, προσπάθεια που στη συνέχεια, διακριτικά, όχι απλώς εγκαταλείφθηκε αλλά εξαφανίστηκε.
Είχε κατατεθεί από τον τότε υπουργό Εσωτερικών Άκη Τσοχατζόπουλο κατά την προεκλογική περίοδο, αλλά για… αδιευκρίνιστους λόγους ξεχάστηκε αμέσως μετά τις εκλογές. Η κατάθεση, αλλά πολύ περισσότερο η απόσυρση, είχαν δώσει έκτοτε λαβές ότι ο κ. Τσοχατζόπουλος ήταν εκ των μετόχων του ΟΑΣΘ.
Όπως διευκρίνισε το 2014 ο τότε πρόεδρος της Ένωσης Αστικών Λεωφορειούχων Μετόχων ΟΑΣΘ «Ο Μέγας Αλέξανδρος» Γιώργος Χατζηβαλάσης, ο κ. Τσοχατζόπουλος κατέχει το 2,5% μιας μετοχής του ΟΑΣΘ. Προσπαθώντας να καταρρίψει τον μύθο των πολιτικών που είναι μέτοχοι του οργανισμού, αποκάλυψε ότι, εκτός από τον κ. Τσοχατζόπουλο, ανάλογο ποσοστό 2,5% κατέχει από κληρονομιά και ο τέως βουλευτής Θ. Ρομπόπουλος. Η σύζυγος του βουλευτή Σ. Αναστασιάδη κατέχει, επίσης από κληρονομιά, ένα μικρό ποσοστό, όπως τα 3/4 των μετόχων του ΟΑΣΘ, λογικά δηλαδή 1/8 μετοχής.
Αν τα στοιχεία είναι σωστά, το ετήσιο μέρισμα για τις 424 ακέραιες μετοχές του οργανισμού είναι 16.964.000 ευρώ, ποσό το οποίο σημαίνει ότι σε κάθε μετοχή αντιστοιχεί ποσό 40.000 ευρώ, άρα τα 3/4 των μετόχων, οι οποίοι έχουν το 12,5% μιας μετοχής, παίρνουν περίπου 5.000 ευρώ τον χρόνο, δηλαδή 400 ευρώ τον μήνα, και στον κ. Τσοχατζόπουλο, αν έχει το 2,5% της μετοχής, αντιστοιχεί ποσό της τάξης των 1.000 ευρώ τον χρόνο ή 83,3 ευρώ τον μήνα.

Και ο Σπίρτζης στα βήματα του Λένιν


Η κατάθεση του νομοσχεδίου του κ. Σπίρτζη στη Βουλή ήρθε μετά από μια μακρά πορεία συγκρούσεων με τον ΟΑΣΘ, οι οποίες είχαν ως αποτέλεσμα πολυήμερες επισχέσεις εργασίας από τους εργαζόμενους που οδήγησαν μια ολόκληρη πόλη στα πρόθυρα νευρικής κρίσης. Άνθρωποι πλήρωναν τον μισθό τους σε ταξί ή πορεύονταν με τα πόδια, γιατί δεν είχαν χρήματα να πάρουν ταξί.
Ο κ. Σπίρτζης, εφαρμόζοντας τη λενινιστική τακτική «ένα βήμα μπρος, δύο βήματα πίσω», δεν κατέβαλλε τους μισθούς, οι εργαζόμενοι έκαναν επίσχεση, εκείνος κατήγγελλε τον ΟΑΣΘ και μετά πλήρωνε.
Η επιλογή του να καταθέσει το νομοσχέδιο ήταν μια κίνηση η οποία μπορεί να δώσει διέξοδο και να διασφαλίσει εργασιακή ειρήνη στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, καθώς αν τελικά εισαχθεί στην Ολομέλεια και ψηφιστεί το νομοσχέδιο, το θέμα θα εμπλακεί σε μια νομική διελκυστίνδα.
Μόλις την επομένη της κατάθεσης ο πρόεδρος του οργανισμού Χρήστος Στεφανίδης προανήγγειλε ότι η διοίκηση του ΟΑΣΘ προτίθεται να προχωρήσει «σε κάθε νόμιμη ενέργεια για την αποκατάσταση της νομιμότητας». «Δεν θα μείνουμε άπραγοι» είπε ο κ. Στεφανίδης.

Τα πολλαπλά πρόσωπα της νομιμότητας


Η νομιμότητα έχει πολλές διαστάσεις βέβαια. Σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη, «η σύμβαση μεταξύ Δημοσίου και ΟΑΣΘ έχει λήξει βάσει του άρθρου 8 παρ. 3 περ. δ΄ του ευρωπαϊκού κανονισμού 1370/2007». Δηλαδή ο υπουργός επικαλείται για την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ τον κανονισμό με τον οποίο γίνεται υποχρεωτική η ανάθεση με διαγωνισμό.
Σύμφωνα με τον ΟΑΣΘ, η γνωμοδότηση του Γ΄ Τμήματος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους λέει ότι η τρέχουσα οικονομική συμφωνία είναι σε ισχύ και λήγει τον Δεκέμβριο του 2019, ασχέτως πότε ολοκληρώνεται το έργο του μετρό.
Το καλό είναι ότι αμφότεροι συμφωνούν στον Δεκέμβριο του 2019, ημερομηνία που θέτει και ο ευρωπαϊκός κανονισμός ως υποχρεωτική για το τέλος των απευθείας αναθέσεων των αστικών συγκοινωνιών στις χώρες-μέλη της Ε.Ε.
Το περιεχόμενο της αντιδικίας είναι τέτοιο που δεν δείχνει ιδιαίτερα πιθανό να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τότε. Τουλάχιστον η παραπομπή του θέματος στη δικαστική οδό ενδέχεται να καταστήσει απίθανη την αναζήτηση νίκης επί του αντιπάλου σε άλλα, πλην των δικαστηρίων, επίπεδα, δηλαδή μη καταβολή δεδουλευμένων, επισχέσεις κ.λπ.

3 Δεκεμβρίου 2019: Η μεγάλη μέρα

Βέβαια για τον κ. Σπίρτζη και την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ η 3η Δεκεμβρίου του 2019 δεν είναι μία ημερομηνία κατά την οποία, με τα σημερινά πολιτικά δεδομένα, δείχνει λογικό ότι θα είναι στην κυβέρνηση. Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι δεν θα διαχειριστεί αυτή την εφαρμογή του ευρωπαϊκού κανονισμού για την απελευθέρωση των αστικών συγκοινωνιών. Άρα έχει μια άνεση να διατηρήσει στο πολιτικό θησαυροφυλάκιο την προσπάθεια να απαλλάξει τη Θεσσαλονίκη από έναν κρατικοδίαιτο οργανισμό. Για τον ίδιο, θα ήταν καλύτερα αν η απαλλαγή συνοδευόταν από τη μεταφορά κονδυλίων στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, κάτι που, αν το καταφέρει, θα ενισχύσει και την υποψηφιότητά του στη Β΄ Αθήνας. Όπως έχει επανειλημμένα πει, ο ΟΑΣΘ κοστίζει αναλογικά πολύ περισσότερο από τις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας.
Το βασικό θέμα των συγκοινωνιών της Αθήνας δεν είναι η κρατικοποίηση αλλά η υποχρεωτική αποκρατικοποίηση, στην οποία οδεύουν μέσω της ένταξης στο υπερταμείο της διαχείρισης της δημόσιας περιουσίας, όσο κι αν διάφοροι υπουργοί της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ ισχυρίζονται ότι για έναν φορέα η ένταξη στο υπερταμείο διασφαλίζει τον δημόσιο χαρακτήρα του.
Αν η υπόθεση της ιδιωτικοποίησης προχωρήσει γρήγορα, ενδέχεται ο κ. Σπίρτζης να μείνει χωρίς τον στρατό που προσδοκά να έχει από ορκισμένους οδηγούς λεωφορείων, που θα του αναγνωρίζουν ότι διατήρησε τον δημόσιο χαρακτήρα του ΟΑΣΑ.
Ενδεχόμενο να είναι υποψήφιος στη Θεσσαλονίκη, έτσι ώστε να του αναγνωριστεί η συμβολή στην απομάκρυνση του ΟΑΣΘ, δεν θα πρέπει να θεωρείται εξαιρετικά πιθανό. Όπως έλεγε πρόσφατα πρώην υπουργός των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ, η πλειοψηφία των περίπου 4.000 –κατά τους δικούς τους υπολογισμούς– μετόχων του ΟΑΣΘ ψήφισε ΣΥΡΙΖΑ στις εκλογές του Σεπτεμβρίου του 2015 διότι μέλος της τότε κυβέρνησης Τσίπρα τους είχε διαβεβαιώσει ότι η σύμβαση του ελληνικού Δημοσίου με τον ΟΑΣΘ θα ανανεωθεί.
Μετά εκείνος έπαψε να είναι υπουργός και η κυβέρνηση απειλεί να μην είναι εκείνοι μέτοχοι. Τέσσερις χιλιάδες μέτοχοι με τις οικογένειές τους και τους εργαζόμενους και τους προμηθευτές του οργανισμού δημιουργούν ένα εκλογικό σώμα περίπου 30.000. Όποιος πει ψέματα ότι μπορεί να εξασφαλίσει πως θα συνεχίσουν ως ΟΑΣΘ και μετά το 2019, θα το βρει μπροστά του.
freesunday πηγη

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του blog μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌