Μία περίεργη είδηση έρχεται από τη μακρινή Ιαπωνία. Σύμφωνα με αυτή τα καταστήματα Sembikiya στο Τόκιο, πωλούν τα φρούτα σε τιμές κοσμημάτων. ο πελάτης θα βρει καρπούζια σε σχήμα καρδιάς, σταφύλια με μεγάλες, ομοιόμορφες ρόγες -στο μέγεθος μιας μπάλας πινγκ πονγκ-, πεπόνια τέλεια σχηματισμένα, κατακόκκινα μήλα συσκευασμένα το κάθε ένα ξεχωριστά στη δική του διάφανη συσκευασία.
Σε όλη την Ιαπωνία, τέτοια προϊόντα πωλούνται έναντι δεκάδων χιλιάδων δολαρίων σε δημοπρασίες. Το 2016, όπως αναφέρει το CNN, δυο πεπόνια πωλήθηκαν έναντι 27.240 δολαρίων! «Τα Φρούτα αντιμετωπίζονται διαφορετικά στις ασιατικές καλλιέργειες και στην Ιαπωνική κοινωνία ιδιαίτερα», δηλώνει ο Soyeon Shim, κοσμήτορας στο Πανεπιστήμιο του Wisconsin-Madison.
«Η αγορά και η κατανάλωση φρούτων, συνδέεται με κοινωνικές και πολιτισμικές πρακτικές. Δεν αποτελούν απλά μέρος της διατροφής τους, αλλά, ίσως το πιο σημαντικό, θεωρούνται είδος πολυτελείας», συμπληρώνει τονίζοντας πως συνηθίζεται να προσφέρονται και ως δώρα.
Αν αυτά τα ποσά σας φαίνονται εξωφρενικά και παράλογα, που να μάθετε για πόσο πουλήθηκε ένα τσαμπί σταφύλι σε δημοπρασία: 320 δολάρια η κάθε ρόγα για ένα τσαμπί με περίπου 30 ρόγες.
Άραγε, γιατί οι Ιάπωνες βάζουν τόσο βαθιά το χέρι στη τσέπη για να αποκτήσουν ένα καρπούζι, που στον υπόλοιπο κόσμο πωλούνται έναντι ελάχιστων ευρώ; «Οι Ιάπωνες αγοράζουν τέτοια ακριβά φρούτα, για να δείξουν στους αποδέκτες, πόσο ακριβά είναι τα δώρα που τους προσφέρουν. Αυτά συνήθως προσφέρονται σε ειδικές περιστάσεις ή σε κάποιον που βρίσκεται ψηλά στην ιεραρχία», εξηγεί ο Shim.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του blog μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.