Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Κυριακή, 12 Φεβρουαρίου 2017

Filled Under:

Σκάνδαλο με την ΑΕΠΙ λήστευαν τους καταστηματάρχες και τους τραγουδιστές

52.000 ευρώ το μήνα τσέπωνε ο Διευθυντής - Η ΑΕΠΙ κυνηγούσε τον κόσμο που είχε στο μαγαζί του ραδιόφωνο με μουσική και τους πέθαινε στα πρόστιμα - Σε πτώχευση οδηγείται η εταιρεία που είχε θησαυρίσει από τα «δικαιώματα» που μάζευε – υποχρεωτικά με νόμο του κράτους – δήθεν για τους τραγουδιστές και τους δημιουργούς, που οι περισσότεροι από αυτούς πέθαναν στην ψάθα…
Η εταιρεία που «λήστευε» εκατοντάδες χιλιάδες μικρομάγαζα, καφενεία, καφετέριες και εστιατόρια, από την πρωτεύουσα, μέχρι το πιο απομακρυσμένο χωριό της Ελλάδας, με το πρόσχημα την προστασία των «πνευματικών δικαιωμάτων» των καλλιτεχνών οδηγείται σε πτώχευση!
Η διοίκηση της ΑΕΠΙ, του Οργανισμού που είχε γίνει εφιάλτης για τους καταστηματάρχες, οι οποίοι δεν τολμούσαν να έχουν ανοιχτό ούτε ραδιόφωνο, γιατί έπρεπε να πληρώσουν το χαράτσι στους νταβατζήδες των καλλιτεχνών, καταλήστεψε τα κεφάλαια της εταιρείας αφήνοντας απλήρωτους τους δημιουργούς τους οποίους υποτίθεται ότι προστάτευε!
Το πόρισμα των ορκωτών ελεγκτών της Ερνστ και Γιανγκ, αποκαλύπτει σημεία και τέρατα. Περιγράφει με λεπτομέρειες το χρονικό ενός γιγαντιαίου σκανδάλου, μιας οικογενειακής, ουσιαστικά εταιρείας, με πρωταγωνιστές τα μέλη της διοίκησης της ΑΕΠΙ και μια σειρά αχυράνθρωπους, στους οποίους κατευθύνονταν τεράστια ποσά, μέσω στημένων συμβάσεων.
Το κόλπο απέφερε πακτωλό εκατομμυρίων στη διοίκηση της ΑΕΠΙ, σε στελέχη της εταιρείας και κάποιους καλλιτέχνες που ήταν στο κύκλωμα. Μάλιστα η διοίκηση της ΑΕΠΙ σχεδίαζε να μεταφέρει την έδρα στην Κύπρο, προκειμένου να αποφύγει τον οικονομικό έλεγχο και να συνεχίζει ανενόχλητη τη λεηλασία τεράστιων ποσών που συγκέντρωνε με πρόσχημα της προστασίας των πνευματικών δικαιωμάτων των καλλιτεχνών.
Το πάρτι τελείωσε, όταν ο Νίκος Ξυδάκης, στο διάστημα που ήταν υπουργός Πολιτισμού, διέταξε διαχειριστικό έλεγχο. Το πόρισμα καταπέλτης αποκαλύπτει ότι η εταιρεία έχει ίδια αρνητικά κεφάλαια πολλών εκατομμυρίων ευρώ, εμφάνιζε πλαστούς ισολογισμούς, στήνοντας κόλπα με εικονικούς δανεισμούς και εξωφρενικές αμοιβές για τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου οι περισσότεροι των οποίων ήταν συγγενείς και φίλοι.
Ο διευθύνων σύμβουλος της πτωχευμένης ΑΕΠΙ έπαιρνε 52.000 (πενηνταδύο χιλιάδες) ευρώ το μήνα! Σκανδαλώδεις ήταν και οι αμοιβές των υπολοίπων στελεχών, ενώ ένα μεγάλο μέρος από τα κεφάλαια της εταιρείας εξαφανίστηκε με το κόλπο των συμβάσεων και των έργων, τα οποία αναλάμβαναν συγγενικά προς τη διοίκηση πρόσωπα.
Οι δημιουργοί και οι καλλιτέχνες, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων για τους οποίους υποτίθεται ότι εισέπραττε το χαράτσι η ΑΕΠΙ και μάλιστα υποχρεωτικά και με το χωροφύλακα, βάσει νόμου του κράτους, πεθαίνουν στην ψάθα, ενώ αυτοί που έστησαν το μεγάλο κόλπο θησαύρισαν! Τώρα έφτασε η ώρα της Δικαιοσύνης αφού το πόρισμα καταπέλτης καίει στην κυριολεξία τους πρωταγωνιστές του μεγάλου σκανδάλου, προς μεγάλη ικανοποίηση εκατοντάδων χιλιάδων μικρομάγαζων και μικροεπαγγελματιών που η ΑΕΠΙ τους ξεζούμιζε κανονικά κάθε μήνα!
Το μεγάλο «φαγοπότι» των μετόχων της αμαρτωλής ΑΕΠΙ
Σημεία και τέρατα αποκαλύπτει ο διαχειριστικός έλεγχος της διαβόητης Ανώνυμης Εταιρείας Πνευματικής Ιδιοκτησίας, οι μέτοχοι της οποίας φαίνεται ότι θησαυρίζουν σε βάρος των δημιουργών, που αμείβονται με ψίχουλα για τα πνευματικά δικαιώματα.
Πρόκειται για τον οργανισμό συλλογικής διαχείρισης, ο οποίος  δήθεν συλλέγει δικαιώματα από όλες τις επιχειρήσεις που παίζουν μουσική στην Ελλάδα και αντί να τα δίνει στους πραγματικούς τους δικαιούχους, δηλαδή τους καλλιτέχνες, τους αφήνει να πεθάνουν στην ψάθα.
Η ΑΕΠΙ λαμβάνει προμήθειες από καφενεία, μπαρ, συναυλιακούς χώρους, κανάλια, ραδιόφωνα ακόμη και από εφημερίδες που δίνουν δώρο cd και dvd αποκομίζοντας κέρδη δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ ενώ έχει ταράξει στα πρόστιμα όλους τους βιοπαλαιστές μικροεπιχειρηματίες, επειδή έκαναν το «έγκλημα» να έχουν ένα τρανζίστορ ανοιχτό στο μαγαζί τους.
Σύμφωνα με την έκθεση καταπέλτη των ορκωτών λογιστών της Ερνστ & Γιανγκ Ελλάς για την περίοδο 2011-2014, όλα αυτά τα χρήματα κατέληξαν στις τσέπες των μετόχων, της διοίκησης ακόμη και των συγγενών τους, την ώρα που η ΑΕΠΙ εμφάνισε αδικαιολόγητα τεράστιες οικονομικές ζημιές.
Οι ελεγκτές διαπιστώνουν την ύπαρξη αρνητικών κεφαλαίων ύψους 19,9 εκ. ευρώ, τη στιγμή που η ίδια η εταιρεία το 2014 παρουσίαζε θετικά κεφάλαια 982.000 ευρώ.
Όπως επισημαίνεται στην σχετική έκθεση, ακόμα κι αν η ΑΕΠΙ ρευστοποιήσει όλα της τα περιουσιακά στοιχεία δεν υπάρχει καμία πιθανότητα να πληρώσει στους δημιουργούς-μέλη της δικαιώματα.
Τα έξοδα είναι περισσότερα από τα έσοδα με αποτέλεσμα μεταξύ 2011 και 2014 η ζημία να φτάνει τα 11,3 εκατ. ευρώ.
Αν, βέβαια, ρίξει κανείς μια ματιά στα έξοδα για τις αμοιβές των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου και των συγγενών τους γίνεται εύκολα αντιληπτό πως δημιουργήθηκε αυτή η μαύρη τρύπα. Το συνολικό ύψος των απολαβών τους αγγίζει το αστρονομικό ποσό των 7,4 εκατ. ευρώ.
Μόνο ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΕΠΙ λάμβανε ετησίως 625.565 ευρώ, δηλαδή περισσότερα από 52.000 ευρώ μηνιαίως).
Αντίστοιχα ο γενικός διευθυντής είχε ετήσιο εισόδημα 294.450 και η υπεύθυνη διεθνών σχέσεων και γραμματείας 466.266 ευρώ.
Εκτός από τους μισθούς που λαμβάνουν οι μέτοχοι της ΑΕΠΙ έχουν επίσης ετήσιες αμοιβές παραστάσεων στο Δ.Σ. 4.000 ευρώ ο καθένας ενώ πληρώνονται οι ιδιωτικές τους ασφαλίσεις, αυτοκίνητα και άλλες ανέσεις.
Σε κάποιους από τους διοικούντες, όμως, δεν έφταναν μόνα αυτά. Ο Γενικός Διευθυντής για παράδειγμα είχε πάρει ανοικτό δάνειο της τάξης των 125.000 ευρώ παρόλο που κάτι τέτοιο απαγορεύεται ρητά από το νόμο.
Η ΑΕΠΙ φέρεται να έχει χορηγήσει δάνεια στο προσωπικό, αλλά και σε συνεργάτες βάσει εγκρίσεων που προέρχονται από το ΔΣ της εταιρείας.
Το πάρτι, όμως, δεν σταματά εδώ. Στο παιχνίδι είχαν μπει και πέντε εταιρείες ιδιοκτησίας μετόχων και συγγενών της ΑΕΠΙ που κερδοφορούσαν ενώ η ΑΕΠΙ «μετρούσε» τις ζημίες της.
Ενδεικτική είναι η περίπτωση της συγγενική ΕΔΙΣ που είχε μεταξύ 2011-2014 ύψος συναλλαγών οκτώ εκατ. ευρώ με την ΑΕΠΙ, που ήταν ο μοναδικός της προμηθευτής.
Οι κύριοι της Ανώνυμης Εταιρείας Πνευματικής Ιδιοκτησίας δεν δίστασαν να βάλουν χέρι ακόμη και στα 1,6 εκατ. ευρώ που παρακρατούνταν και προορίζονταν για πολιτιστικούς και ανθρωπιστικούς σκοπούς.
Από αυτά το 1,2 εκατ. δαπανήθηκε για τις εργασίες συντήρησης του αρχείου μουσικής εταιρείας οι οποίες πραγματοποιούνται από υπάλληλους της εταιρείας. Δηλαδή, τα χρήματα κατέληξαν στην ίδια την ΑΕΠΙ και τους υπαλλήλους της.
Την ίδια ώρα, που η διοίκηση έτρωγε από παντού, ζημιώνοντας ανεπανόρθωτα την εταιρεία, τα
αδιανέμητα δικαιώματα προς μουσικούς, στιχουργούς, παραγωγούς και άλλους δημιουργούς έφτασαν στο τέλος του 2014 τα 42,5 εκ ευρώ.
Αλλά ακόμη και σε αυτή την περίπτωση φρόντισαν να βολέψουν τα δικά τους «παιδιά», τους λίγους και εκλεκτούς καλλιτέχνες στους οποίους χορηγούσαν προκαταβολές μεγαλύτερες των αντίστοιχων ετήσιων δικαιωμάτων τους.
Η ΑΕΠΙ εκπροσωπεί περισσότερους από 14.540 Έλληνες και ξένους πνευματικούς δημιουργούς καθώς και 2.200.000 και πλέον ξένους δημιουργούς μέσω συμβάσεων εκπροσώπησης με αντίστοιχες εταιρείες της αλλοδαπής.
Ν.Ξυδάκης: «Πόρισμα που ρίχνει φως»
Αξίζει να σημειωθεί πως αυτές οι σκανδαλώδεις αποκαλύψεις ήρθαν στο φως εν μέσω εμποδίων που έβαζαν οι πρωταγωνιστές της υπόθεσης προκειμένου να κουκουλώσουν το σκάνδαλο.
Η εντολή για την διενέργεια του ελέγχου είχε δοθεί από τον Αύγουστο του 2015 από τον τότε αναπληρωτή υπουργό Πολιτισμού Νίκο Ξυδάκη, όμως η ΑΕΠΙ αρνιόταν να προσκομίσει τα απαραίτητα στοιχεία.
Η Εταιρεία έφτασε στο σημείο να απειλήσει ακόμη και με μετακόμιση στην Κύπρο σε μια ύστατη προσπάθεια να γλιτώσει τον οικονομικό έλεγχο.
Μετά από πρόστιμο που της επεβλήθη, ο έλεγχος ξεκίνησε τελικά τον Σεπτέμβρη του 2016 και ολοκληρώθηκε στις αρχές της εβδομάδας.
Μιλώντας στην «KontraNews» ο νυν κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, Ν.Ξυδάκης έκανε λόγο για «πόρισμα που ρίχνει φως» και το οποίο δίνει στην πολική ηγεσία και το νομοθετικό σώμα τα εργαλεία για να νομοθετήσουν με δίκαιο και λειτουργικό τρόπο, ώστε να εξασφαλιστούν τα δικαιώματα των δημιουργών, των επιχειρηματιών, των ΜΜΕ και όλων όσων χρησιμοποιούν τη μουσική και την τέχνη.
«Είναι μια μεγάλη ευκαιρία που δεν πρέπει να πάει χαμένη» σχολίασε αρχικά ο κ. Ξυδάκης και συνέχισε: «Την επίμαχη περίοδο φαίνεται πως δεν υπήρχαν θεσμοθετημένοι ελεγκτικοί και εποπτικοί μηχανισμοί ούτε διαδικασίες επιβολής κυρώσεων. Τελικά ο νόμος εφαρμόστηκε».
Παράλληλα, τόνισε πως είναι υποχρέωση της κυβέρνησης και της Πολιτείας να ενταθούν και να συστηματοποιηθούν οι έλεγχοι από τα αρμόδια υπουργεία στους εποπτευόμενους οργανισμούς, ειδικά σε αυτούς που διαχειρίζονται δημόσιο χρήμα.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του blog μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη.