Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Δευτέρα 10 Ιουλίου 2017

Filled Under:

ΕΕΤΤ: Πώς να αποφύγουμε τις υπερβολικές χρεώσεις στα κινητά τηλέφωνα




Συμβουλές για την αποφυγής ανεπιθύμητων ή υπερβολικών χρεώσεων κατά τη σύνδεση στο Internet και τη χρήση δεδομένων και Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης (ΥΠΠ) δίνει στους καταναλωτές η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ).
Επιπλέον, η ΕΕΤΤ συστήνει στους καταναλωτές να εφαρμόζουν ειδικές ρυθμίσεις ασφαλείας ώστε να προστατεύουν τη συσκευή και τα δεδομένα από ιούς, απώλεια και κλοπή και να επιδεικνύουν ιδιαίτερη προσοχή κατά τις πληρωμές και μεταφορές χρημάτων μέσω κινητών συσκευών.
Συγκεκριμένα, η ΕΕΤΤ αναφέρει:
1. Για να σερφάρω ξέγνοιαστα... 
...προσέχω τον τρόπο σύνδεσης στο Internet 
Μπορώ να απενεργοποιώ την αυτόματη σύνδεση στο Internet και την αυτόματη λήψη ενημερώσεων, ώστε να μην καταναλώνω ανεξέλεγκτα ΜΒ από το πρόγραμμά μου
Επιλέγω εάν θα συνδέομαι στο Internet μέσω: WiFi με δωρεάν χρήση δεδομένων ή μέσω του δικτύου της εταιρίας μου, καταναλώνοντας δεδομένα του προγράμματός μου. 
...προσέχω όταν χρησιμοποιώ WiFi ή κατεβάζω αρχεία
Επιλέγω την πρόσβαση σε δίκτυα WiFi που απαιτούν κωδικό, διότι θεωρούνται πιο ασφαλή από τα ελεύθερα προσβάσιμα δίκτυα. 
Αποφεύγω να αποστέλλω προσωπικές πληροφορίες, π.χ. κωδικούς. 
Κατεβάζω εφαρμογές μόνο από επίσημα app stores και αποφεύγω επισκέψεις σε websites των οποίων την προέλευση δεν έχω ελέγξει.  
Δεν λαμβάνω αρχεία μέσω bluetooth από άγνωστες πηγές και το απενεργοποιώ όταν δεν το χρειάζομαι. Όταν «κατεβάζω» αρχεία ελέγχω το μέγεθος και εάν η λήψη γίνεται μέσω WiFi ή του δικτύου της εταιρίας μου. o για τυχόν εργασίες downloading που εκτελούνται στο «παρασκήνιο». 
2. Προστατεύω τη συσκευή μου … 
...από ιούς
Διαβάζω το εγχειρίδιο οδηγιών του κινητού μου και ελέγχω τις ρυθμίσεις ασφαλείας για μέγιστη προστασία. Εγκαθιστώ ειδικό πρόγραμμα προστασίας από ιούς, εάν δεν διαθέτει ήδη η συσκευή μου
«Κατεβάζω» τακτικά τις ενημερώσεις, ώστε να αναβαθμίζω το επίπεδο ασφαλείας της συσκευής μου. 
Τηρώ αντίγραφο με τις επαφές, τις φωτογραφίες και λοιπά προσωπικά αρχεία που έχω αποθηκεύσει στη συσκευή μου. 
Πριν συνδέσω το κινητό μου σε έναν υπολογιστή επιβεβαιώνω ότι διαθέτει λογισμικό προστασίας από ιούς. «Κατεβάζω» εφαρμογές μόνο από επίσημα app stores. 
Δεν παρακάμπτω τις ρυθμίσεις ασφαλείας της συσκευής μου, ώστε να μην γίνεται ευάλωτη σε κακόβουλο λογισμικό.
...από κλοπή
Αποθηκεύω σε ασφαλές σημείο το ΙΜΕΙ (International Mobile Equipment Identity), δηλ. τον μοναδικό αριθμό που ταυτοποιεί τη συσκευή μου, ώστε να μπορώ να τη μπλοκάρω σε περίπτωση κλοπής. Το ΙΜΕΙ το βρίσκω πατώντας τα πλήκτρα  * # 06 # ή στη συσκευασία της συσκευής 
Εγκαθιστώ στη συσκευή μου ειδικό λογισμικό που παρέχει ο κατασκευαστής της για να εντοπίζω τη θέση της και να διαγράφω από απόσταση τα δεδομένα σε περίπτωση κλοπής. 
Βάζω κωδικό για πρόσβαση στη συσκευή μου και προσέχω όταν βρίσκομαι σε δημόσιους χώρους. Αποφεύγω να αποθηκεύω στη συσκευή προσωπικούς κωδικούς. 
Σε περίπτωση που χάσω ή κλέψουν τη συσκευή μου, ζητώ αμέσως από την εταιρία μου να ενεργοποιήσει τη φραγή της κάρτας SIM για να αποφύγω ανεπιθύμητες χρεώσεις. Εάν στη συνέχεια βρω το κινητό, ζητώ από την εταιρία να άρει τη φραγή. Εάν είμαι βέβαιος για την κλοπή, ζητώ αμέσως την ακύρωση της κλεμμένης SIM και την έκδοση νέας με τον ίδιο τηλεφωνικό αριθμό.  
Μπορώ να δηλώσω την κλοπή της συσκευής στην Αστυνομία και, αφού πάρω αποδεικτικό της δήλωσης, να υποβάλω στην εταιρία μου αίτημα απενεργοποίησης της συσκευής από τα εθνικά δίκτυα κινητής τηλεφωνίας. Η απενεργοποίηση πραγματοποιείται μόνο εάν γνωρίζω το ΙΜΕΙ. 
3. Για να μιλάω & να σερφάρω ξέγνοιαστα όταν ταξιδεύω... 
...στο εξωτερικό 
Πλέον όταν ταξιδεύω εντός της ΕΕ (και στο Λιχτενστάιν, την Ισλανδία και τη Νορβηγία), χρεώνομαι όπως στην Ελλάδα και ανάλογα με το πρόγραμμά μου για κλήσεις, SMS και χρήση δεδομένων. 
Για τις χώρες εκτός ΕΕ, επικοινωνώ με την εταιρία μου πριν ταξιδέψω για να ενημερωθώ για το κόστος κλήσεων, SMS και χρήσης δεδομένων. 
Επιλέγω το κατάλληλο πρόγραμμα (βασικές χρεώσεις ή κάποιο από τα εναλλακτικά προγράμματα περιαγωγής που παρέχει η εταιρία μου) σύμφωνα με τα βασικά χαρακτηριστικά της επικοινωνίας μου, όπως π.χ. εάν έχω καρτοκινητό, εάν δέχομαι ή κάνω κλήσεις μικρής διάρκειας.  
Όταν φθάνω στη χώρα προορισμού, ενημερώνομαι για τα διαθέσιμα δίκτυα του εξωτερικού από τις ρυθμίσεις της συσκευής και επιλέγω εκείνο που θεωρώ ότι με συμφέρει περισσότερο να συνδεθώ. 
...σε παραμεθόριες περιοχές
Απενεργοποιώ την αυτόματη αναζήτηση δικτύου και «κλειδώνω» τη συσκευή μου στο δίκτυο της εταιρίας μου, ώστε να αποφεύγω ανεπιθύμητες χρεώσεις περιαγωγής.
...προστατεύομαι από ανεπιθύμητες χρεώσεις
Ενεργοποιώ την υπηρεσία «ενημέρωση κατανάλωσης δωρεάν χρόνου ομιλίας/SMS/όγκου δεδομένων», ώστε κάθε φορά που πλησιάζω να υπερβώ τον χρόνο ομιλίας, τα SMS ή τον όγκο δεδομένων του προγράμματός μου η εταιρία να με ενημερώνει με SMS.
...προσέχω όταν πληρώνω/μεταφέρω χρήματα μέσω κινητού
Δεν αποθηκεύω αυτόματα τους κωδικούς στη συσκευή μου. 
Δεν επιλέγω κωδικούς που μπορεί εύκολα να υποθέσει κάποιος (π.χ. ημ/νία γέννησης, σειριακοί αριθμοί). Δεν κατεβάζω εφαρμογές από πηγές που δεν είναι αξιόπιστες
Δεν χρησιμοποιώ δημόσια ασύρματα δίκτυα για τις οικονομικές συναλλαγές μου. Δίνω προσοχή σε e-mail που ενδεχομένως να έχουν στόχο την εξαπάτησή μου. Αποσυνδέομαι από την εφαρμογή μόλις ολοκληρώσω τη συναλλαγή. 
...αποφεύγω ανεπιθύμητες χρεώσεις από υπηρεσίες πολυμεσικής πληροφόρησης
Πριν καταχωρήσω τον αριθμό του κινητού μου σε websites ή εφαρμογές για να εγγραφώ ή να συμμετάσχω σε υπηρεσίες πολυμεσικής πληροφόρησης, διαβάζω προσεκτικά τους όρους και το κόστος. Το ίδιο ισχύει και για υπηρεσίες που προσφέρονται ή διαφημίζονται μέσω ηλεκτρονικών και έντυπων ΜΜΕ. 
Διαβάζω προσεκτικά τους όρους της διαφημιστικής καταχώρησης και ελέγχω εάν αφορά συνδρομητική υπηρεσία ή υπηρεσία που ολοκληρώνεται σε περισσότερα από 1 SMS κ.λπ. 
Επιλέγω τη φραγή, είτε σε όλες τις ΥΠΠ, είτε σε ορισμένες αριθμοδοτικές σειρές ανάλογα με τη χρήση. 
Οι υπηρεσίες πολυμεσικής πληροφόρησης μέσω κλήσεων ή αποστολής/λήψης SMS/MMS προς δεκαψήφιους αριθμούς που ξεκινούν από: 901, 909, 806, 812, 825, 850 και 875 πενταψήφιους αριθμούς που ξεκινούν από: 14, 190 έως 196, 1980, 1985 και 54 αφορούν υπηρεσίες όπως ψηφοφορίες, διαγωνισμοί, παιχνίδια από την τηλεόραση με συμμετοχή μέσω τηλεφώνου, υπηρεσίες ενηλίκων, αστρολογία κ.ά.
4. Σε έκτακτες συνθήκες 
...καλώ τον πανευρωπαϊκό αριθμό έκτακτης ανάγκης 112 
Χωρίς χρέωση: 
-Από οποιοδήποτε κινητό (και σταθερό) τηλέφωνο. 
-Από οποιαδήποτε χώρα της ΕΕ, χωρίς πρόσθετο κωδικό πριν το 112. o Οποιαδήποτε ώρα. 
-Ακόμα και εάν το κινητό μου δεν έχει σήμα (εφόσον υπάρχει στην περιοχή σήμα από άλλη εταιρία κινητής τηλεφωνίας), μονάδες ή και κάρτα SIM. PHGHJ

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του blog μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌